rasaXparokial itu matang

rasaXparokial itu matang
ermmm kat melaka

sahabatku........

Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah

Thursday, January 22, 2009

maghrib!!!!



ermmm aper la maksub maghrib sebenarnyer ek ???? benda remeh tapi x sume taw kan...ckap jer btol.....
meh dkat skit kite gebang maksud maghrib tu aper...

maghrib tu datang nya dari perkataan arab iaitu gharaba|غَرَبَ yg membawa maksud ''setting of the sun;the sun to be hidden........

pada zaman dahulu malah hingga sekarang pon waktu magrib bleh ditentukan dgn melihat posisi matahari...
waktu mulanya magrib ialah pada tenggelamnya matahari pada horizontal(ufuk) bumi dan berakhir apabila hilang cahaya merah di kaki langit.....tapi x kan la kite nak solat maghrib bile dah nampak bulan kat atas kepala kot.....
b'coz
it is very important to recite the prayer as soon as the time begins....

p/s: maghrib is the fourth daily solat in islam....

ermm dah msuk maghrib pon jom solat...

3 comments:

  1. waa sudah ade blog..tahniah utk anda..hehe..aku link ko =]

    ReplyDelete
  2. ermmm aku pon bru jer nie hah ....x taw mende nieh..org blik study aku study blog nie...hahahahah neway keep ruckin da world

    ReplyDelete
  3. maghrib datang lagi,
    ohh, gelap dan berseri,
    mungkin pasti esok ada lagi?

    ReplyDelete